Information gällande snö och halkbekämpning

Inför vintern vill vi informera om hur snö och halkbekämpning kommer att hanteras på våra fastigheter och vad vi förväntar oss från er för att säkerställa framkomlighet och säkerhet för alla.

Det är viktigt att påpeka att vi behöver prioritera snöröjningen när behov uppstår. Det kan innebära att din felanmälan tar längre tid att åtgärda än vanligt.

Vår Snöberedskap

Vi har en beredskapsplan för att säkerställa att våra fastigheter är framkomliga under vintern, även under helger och långhelger. Målet med vår snöberedskap är att räddningstjänst, ambulans, hemtjänst och färdtjänst ska kunna nå våra hyresgäster utan hinder. Prioriteringen för snöröjning är som följer:

  1. Omsorgsfastigheter, äldreboenden och trygghetsboenden – Dessa fastigheter plogas och halkbekämpas först.
  2. Tvättstugor och viktiga trappor – Trappor och gångar till tvättstugor prioriteras därefter.
  3. Övriga trappor och gångar – Trappor och gångvägar som är viktiga för framkomlighet i fastigheten.

Vänligen observera att övriga ytor, som källartrappor utan allmän betydelse och gångar till förråd, skottas och sandas under ordinarie arbetstid.

Din Egen Vinterberedskap

Som hyresgäst behöver du själv vara förberedd för vintern. Tänk på följande:

  • Framför garage och parkerade bilar: Det är ditt ansvar att hålla rent framför din garageport samt mellan och bakom parkerade bilar. Vi har tyvärr begränsade resurser och kan därför inte hålla rent på dessa specifika platser.
  • Skottning och halkbekämpning: Förbered dig med egen snöskyffel och sand för halkbekämpning där du kan tänkas behöva det. För att vara behjälpliga har vi satt ut sandlådor på våra områden. Dessa är till för er.

För att uppnå önskat resultat måste vi hjälpas åt.

Tack för er hjälp och förståelse.

Ermal Pllana

Driftchef

Tel: 0451 38 46 52