Vi söker Kundtjänstmedarbetare med god systemvana

Om rollen
Som kundtjänstmedarbetare har du ett tydligt helhetsansvar för att ta hand om våra hyresgäster både i telefon och i Bobutiken, samtidigt som du ansvarar för uthyrningsadministrationen. Du behöver ha förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och noggrant. Rollen ställer höga krav på digital vana, ordning, dokumentation och på förmågan att växla mellan service, administration och intern samordning.

Arbetsuppgifter

  • Ta emot och hantera ärenden via telefon, mejl och personliga besök
  • Ansvara för hela uthyrningsprocessen från start till mål för lägenheter, garage, bilplatser och lokaler
  • Hantera uppsägningar, hyresavisering och klagomål genom hela processen
  • Registrera och uppdatera hyresuppgifter i fastighetssystem
  • Boka förbesiktningar och visningar samt kontrollera spärrade lägenheter
  • Delta i aktiviteter som anordnas för hyresgästerna.
  • Stötta upp i arbetet med hemsida och sociala medier.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten krävs dokumenterad erfarenhet av arbete där administration varit en central och omfattande del av rollen, kombinerat med kundservice eller kundtjänst. Du måste vara van vid att hantera fysiska kundmöten och kunna föra professionella samtal. Erfarenhet av ekonomirelaterade uppgifter är meriterande men inte ett krav.

Mycket god IT-kompetens är ett grundkrav. Du behöver ha arbetat strukturerat i Officepaketet, har goda kunskaper i Excel och dessutom ett intresse för nya digitala system och AI. Du förväntas vara bekväm med att snabbt sätta dig in i nya system och arbeta digitalt utan stöd. Erfarenhet av fastighetssystem är meriterande och kunskap i Vitec.

Du måste behärska svenska mycket väl i tal och skrift. Rollen innebär daglig skriftlig dokumentation och kommunikation där språklig precision är avgörande. God engelska krävs och ytterligare språkkunskaper är meriterande, exempelvis arabiska.

B-körkort är ett krav. Tjänsten innebär att du vid behov möter hyresgäster ute i våra bostadsområden och du ska känna dig trygg i den rollen.

Som person är du strukturerad, noggrann och stresstålig. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och följer ärenden hela vägen i mål. Du har ett professionellt förhållningssätt, är lugn i pressade situationer och sätter alltid saklighet och service före prestige. Att bidra till en god och utvecklande arbetsmiljö ser du som en självklarthet!

Bakgrundskontroll kommer att genomföras.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Hässlehem med Jefferson Wells, del av Manpower Group. Din ansökan i form av CV och personligt brev som belyser din profil mot uppställda krav, tas emot via jeffersonwells.se

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Svensson via mail linda.svensson@jeffersonwells.se

Notera att vi inte tar emot ansökningar via epost med anledning av GDPR.

Välkommen med din ansökan senast 5 januari 2026.